336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 002. K-POP 열풍

 

- Brainstorming

spread,

target,

do well,

boy group / girl group

big,

go viral,

across the world

 

- Key Pattern 1 : big

1. K-pop has become very big in Asian countries.

   K-pop은 아시아 국아에서 매우 커졌다.

2. They used to be bigger in the past. 그들은 과거에는 컸었다.(인기가)

 

- Key Pattern 2 : all across the world

1. K-pop is spreading all across the world.

   K-pop은 전세계적으로 뻗어져 나간다.

2. There were Gangnam Style flash mobs all across the world.

   강남스타일 플래쉬몹이 전세계로 뻗어져 나갔다. 

 

- Key Pattern 3 : have a worldwide fan base

1. Hollywood stars have a worldwide fan base.

   헐리우드 스타는 전세계적인 팬층이 있다.

2. Psy now has a worldwide fan base.

   이제 싸이는 전세계적인 팬층을 가지고 있다.

 

- Key Pattern 4 : go viral

1. The video clip went viral on the Internet.

   동영상이 인터넷으로 빠르게 퍼져나갔다.

2. The game went viral across the world.

   그 게임은 전세계적으로 빠르게 퍼졌다. 

 

- Fress Speech

1. K-pop is no longer just big in Korea.

   More recently, it's targeting the whole world.

   There are millions of K-pop fans all across the world.

   k-pop은 더이상 한국에서만 크지 않다.

   최근엔 더욱 전세계를 대상으로 한다.

   k-pop 팬은 전세계적으로 수백만명이 있다.

2. Groups like KARA are especially doing well in the Japanese market.

   카라 같은 그룹은 특히 일본 시장에서 잘 하고 있다.

3. Groups like the Wonder Girls, Girls' Generation, Super Junior and 2NE1 have a worldwide fan base.

   원더걸스, 소녀시대, 슈퍼주니어, 2NE1 같은 그룹은 전세계적인 팬층이 있다.

4. Top entertainment agencies such as SM, YG and JYP are staging huge concerts overseas.

   SM, YG 그리고 JYP 같은 대표 기획사는 해외에 대형 공연을 실시한다.

5. In 2012, Psy's Gangnam Style music video went viral on Youtube, getting more than 700 million hits.

   2012년에 싸이 강남스타일 뮤직비디오는 유튜브에서 빠르게 퍼져나갔고 7억건의 조회수 이상을 기록했다.

6. Psy made his successful debut in the world market through this song.

   사이는 세계 시장에 이 노래를 통해서 성공적으로 데뷰했다.

 

 

블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,