336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 079. TV 방송(TV shows)

 

- Brainstorming

watch TV / catch a show,

news programs,

audition programs,

documentaries,

music shows,

comedy shows / talk shows,

rerun / VOD service,


- Key Pattern 1 : watch TV

1. All I did was watch TV. 내가 한 거라곤 TV 보는거 밖에 없었다.

2. I watch a lot of TV over the weekend. 나는 주말엔 TV를 많이 본다.


- Key Pattern 2 : catch a show

1. There's a show I want to catch. 내가 보고 싶은 쇼가 있다.

2. I need to catch my favorite show tonight. 

   오늘 밤에 내가 좋아하는 쇼를 봐야 한다.


- Key Pattern 3 : be aired

1. The show is aired on Mondays. 그 쇼는 월요일에 방송된다.

2. How many times is the show aired? 그 쇼는 얼마나 자주 방송되니?


- Key Pattern 4 : rerun

1. I can watch the reruns on the weekend. 나는 주말에 재방송을 볼 수 있다.

2. The show is rerun at night. 그 쇼는 밤에 재방송을 한다.


- Free Speech

1. I normally watch TV late at night on weekdays.

   I watch the news at nine. I sometimes catch a TV drama if it is fun.

   나는 보통 주중에 밤 늦게 TV를 본다. 

   나는 9시에는 뉴스를 본다. 나는 가끔 재미있는 드라마가 하면 챙겨 본다.

2. Dramas are aired twice a week in Korea. 

   I also watch comedy talk shows late at night.

   I also watch in-depth news programs from time to time.

   드라마는 한국에서는 일주일에 두번 방송된다.

   나는 또 밤 늦게 토크쇼를 본다.

   나는 또 가끔씩 심도 깊은 뉴스 프로그램도 본다.

3. On weekends, I always watch audition programs.

   They are very popular and fun to watch.

   I also catch reruns of shows I missed during the week.

   주말에는 나는 항상 오디션 프로그램을 본다.

   그걸 보는 것은 매우 대중적이고 재미있다.

   나는 또 주중에 놓쳤던 프로그램 재방송을 본다.

4. I also make use of the VOD service to watch my favorite programs.

   나는 또 좋아하는 프로그램을 보기 위해서 VOD 서비스를 이용한다.




블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,