336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 077. 영화(Movies)

 

- Brainstorming

movie / film / flick,

go to the theater / DVD,

blockbuster / box-office hit,

action / thriller / comedy / horror,

science fiction / fantasy / animation,

3D / 4D movie / IMAX theater,

trailer / preview / premiere


- Key Pattern 1 : go to the movies

1. I feel like going to the movies. 나는 영화가 보고 싶다.

2. How often do you go to the movies? 얼마나 자주 영화 보러 가시나요?


- Key Pattern 2 : genre

1. What genre of movies do you like? 어떤 장르의 영화를 좋아하시나요?

2. I don't like a particular genre of films.

   나는 영화 장르를 가리지는 않는다.


- Key Pattern 3 : watch a movie 3D

1. I like watching movies 3D. 나는 3D 영화 보는 것을 좋아한다.

2. You can watch movies 3D at home now. 

   당신은 이제 집에서 3D 영화를 볼 수 있습니다.


- Key Pattern 4 : trailer / preview

1. I watch trailers before I go watch a movie. 나는 영화 보기 전에 예고편을 본다.

2. I checked out the preview online. 나는 온라인으로 예고편을 봤다.


- Free Speech

1. I am a movie buff. I go to the movies at least three times a month.

   I don't have a particular genre I like.

   나는 영화광이다. 나는 한달에 최소 3번 영화 보러 간다.

   나는 내가 좋아하는 장르가 특별히 있는 것은 아니다.

2. I watch most of the Hollywood blockbusters.

   Korean movies are very decent these days. I watch them a lot too.

   나는 헐리우드 블럭버스터를 가장 좋아한다.

   요즘에는 한국 영화도 매우 좋다. 나는 한국영화도 아주 많이 본다.

3. I like watching movies 3D or 4D at the theater.

   I watch large-scale movies at IMAX theaters.

   나는 극장에서 3D나 4D 영화 보는 것을 좋아한다.

   나는 규모가 큰 영화는 IMAX 극장에서 본다.

4. I buy movie tickets online. I don't have to wait in line that way.

   I watch the trailers before I pick a movie.

   나는 온라인으로 영화표를 구입한다. 나는 그렇게 함으로서 줄 설 필요가 없다.

   나는 영화를 고르기 전에 예고편을 본다.




블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,