336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 075. 악기(Instruments)

 

- Brainstorming

play the piano,

take guitar lessons,

music class,

the recorder,

percussion instruments,

traditional instruments,

great talent,


- Key Pattern 1 : take piano lessons

1. I took piano lessons for five years. 나는 5년 동안 피아노 레슨을 받았다.

2. Have you ever taken piano lessons before? 

   전에 피아노 레슨 받은 적이 있나요?


- Key Pattern 2 : play the guitar

1. I know how to play the guitar. 나는 기타를 칠 줄 안다.

2. Does anyone know how to play the guitar? 

   기타 연주 할 줄 아시는 분 계시나요?


- Key Pattern 3 : music class

1. I learned how to play the recorder in music class.

   나는 음악 수업에서 리코더 연주법을 배웠다.

2. I really enjoyed music classes in school.

   나는 학교 음악 수업이 정말 즐거웠다.


- Key Pattern 4 : percussion instrument

1. Nanta is performed with percussion instruments.

   난타는 타악기로 공연이 된다.

2. Korea has several traditional percussion instruments.

   한국은 여러가지 전통 타악기가 있다.


- Free Speech

1. I took piano lessons when I was a kid.

   I played for six years and I became pretty good.

   I even performed on stage once.

   But I can't play at all now.

   나는 어릴 때 피아노 레슨을 받았었다.

   나는 6년 동안 연주 했고 꽤 잘 하게 되었었다.

   나는 무대에서 한번 공연도 했었다.

   그러나 지금은 전혀 연주 할 수 없다.

2. When I was in school, I also learned how to play the recorder.

   I also learned percussion instruments in music class.

   학교에 다닐 때 나는 리코더 연주법을 배웠다.

   나는 또 음악 수업에서 타악기 연주법도 배웠었다.

3. I also remember learning traditional Korean drums and gongs.

   When I was in college, I learned to play the guitar.

   나는 한국 전통 드럼과 징을 배웠던게 기억난다.

   대학교 때에는 기타 연주법을 배웠었다.

4. I taught myself how to play.

   I think it's great to know how to play a musical instrument.

   나는 연주법을 독학 했었다.

   나는 악기 연주를 할 줄 안다는 것은 좋다고 생각한다.




블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,