336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 073. 지갑(Wallet)

 

- Brainstorming

wallet vs. purse,

carry around,

cash / bills / coins,

credit card / debit card,

ID / driver's license,

security card key,

lose one's wallet


- Key Pattern 1 : carry around

1. I carry around my wallet wherever I go.

   나는 어디를 가든지 지갑을 가지고 다닌다.

2. You should always carry around your ID.

   당신은 신분증을 항상 가지고 다녀야 한다.


- Key Pattern 2 : security card key

1. I open my door with a security card key.

   나는 보안 카드키로 문을 연다.

2. My security card key is in my wallet. 보안 카드키는 내 지갑에 있다.


- Key Pattern 3 : a picture of one's family

1. Do you have a picture of your family? 가족 사진 가지고 계시나요?

2. Le me show you a picture of my family. 가족 사진을 보여줄게.


- Key Pattern 4 : lose one's wallet

1. Be careful not to lose your wallet. 지갑 잃어버리지 않게 조심해.

2. I lost my wallet the other day. 나는 며칠 전에 지갑을 잃어버렸다.


- Free Speech

1. I carry my wallet around all the time. 

   I have my credit card and my debit card in it.

   I also have my driver's license in it.

   나는 항상 지갑을 가지고 다닌다.

   지갑 안에는 신용카드와 직불카드가 있다.

   나는 또 운전면허증도 넣고 다닌다.

2. I carry some cash around in my wallet. 

   I don't put coins in it because they make my wallet thick and heavy.

   나는 지갑에 약간의 지폐를 가지고 다닌다.

   나는 지갑이 두꺼워지고 무거워지기 때문에 동전은 넣지 않는다.

3. I also have a security card key to my apartment in my wallet.

   Plus, I have a picture of my family in it as well.

   나는 또 아파트 보안 카드 키를 넣고 다닌다.

   추가로 가족 사진 또한 넣고 다닌다.

4. I once lost my wallet. It was a nightmare. 

   Since then, I have always been careful not to lose my wallet.

   나는 한번은 지갑을 잃어버렸다. 그것은 악몽이었다.

   그 이후로는 나는 항상 지갑을 잃어버리지 않기 위해 조심하고 있다.




블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,