336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 063. 은행 거래(Bank)

 

- Brainstorming

bank account,

bank book / monthly statement,

deposit / withdraw money,

wire / transfer money,

automatic transfer,

online / phone / mobile banking,

check one's balance


- Key Pattern 1 : bank account / bank book

1. I have two account at two different banks. 

   나는 두곳의 은행에 2개의 계좌가 있다.

2. They give you a bank book when you open up an account.

   계좌를 개설하면 은행 통장을 내준다.


- Key Pattern 2 : automatic transfer

1. I pay my utility bills through automatic transfer.

   나는 자동이체로 관리비를 낸다.

2. The automatic transfer service is convenient.

   자동 이체 서비스는 편리하다.


- Key Pattern 3 : check one's balance

1. I need to check my balance. 나는 잔고를 확인 해야한다.

2. You can check your balance online. 

   당신은 인터넷으로 잔고를 확인 할 수 있다.


- Key Pattern 4 : wire money

1. I wired the money to your account.

   니 계좌에 그 돈을 입금했다.

2. Can you wire the money to my account?

   내 계좌에 그 돈을 입금 해줄 수 있겠니?


- Free Speech

1. I have a savings account at Kookmin Bank. 

   I get my salary to that account.

   Monthly bills go out from that account through automatic transfer.

   나는 국민은행 저축계좌가 있다.

   나는 그 계좌로 월급을 받는다.

   매달 내는 고지서는 자동이체를 통해서 그 계좌에서 나간다.

2. I also do online banking. 

   I check my balance and wire money to people via online banking.

   I also make use of mobile and phone banking.

   나는 또 온라인 뱅킹도 한다.

   나는 잔고 확인도하고 온라인 뱅킹으로 사람들에게 이체도 한다.

   나는 또 모바일 뱅킹과 폰 뱅킹을 이용한다.

3. I rarely use my bank book now. 

   Whenever there is a change in my balance, I get a text message. 

   This SMS service is very useful.

   나는 지금은 은행 통장을 거의 사용하지 않는다.

   내 잔고가 바뀌었을 때 나는 문자를 받는다.

   이 문자 서비스는 매우 유용하다.





블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,