336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 064. 신용카드(Credit Card)

 

- Brainstorming

credit card / credit limit,

monthly bill,

get a cash advance,

expiration date,

get one's card reissued,

max out,

buy things in installments


- Key Pattern 1 : credit card / debit card

1. How often do you use your credit card? 신용카드 자주 이용하시나요?

2. I prefer using my debit card to my credit card.

   나는 신용카드 보다는 현금카드를 더 많이 사용한다.


- Key Pattern 2 : max out

1. I maxed out on my credit card. 나는 신용카드 한도초과 했다.

2. Be careful not to max out on your credit card.

   당신의 신용카드 한도초과 하지 않도록 조심하세요.


- Key Pattern 3 : get a cash advance

1. Do you get cash advances on your credit card?

   당신은 신용카드로 현금 서비스를 받으시나요?

2. I got a cash advance this month. 나는 이번 달에 현금 서비스를 받았다.


- Key Pattern 4 : be late for a payment

1. I was once late for my credit card payment. 

   나는 한번 신용카드 대금을 연체한적이 있다.

2. Being late for a payment will affect your credit rating.

   연체하는 것은 당신의 신용도에 영향을 끼칠 것이다.


- Free Speech

1. I have two credit cards. One is my main card and the other one is my backup.

   I can get discounts when I use my credit card at places such a gas station.

   나는 신용카드가 두개 있다. 하나는 주 카드이고 다른 하나는 백업용이다.

   나는 주유소 같은 장소에서 신용카드를 사용하면 할인을 받을 수 있다.

2. I once maxed out on my credit card. I was also late for my payment.

   It was hard paying the bill. When I don't have cash, I get a cash advance.

   나는 한번 한도초과 한 적이 있다. 나는 대금결제 역시 연체했었다.

   대금 결제하는 것이 힘들었다. 내가 돈이 없을 때 나는 현금 서비스를 받는다.

3. I also use my credit card as my transportation card.

   I use it to get on the subway or the bus.

   Whenever I use my credit card, I get a text.

   나는 교통카드로 신용카드를 사용하기도 한다.

   나는 지하철이나 버스를 탈 때 이용한다.

   신용카드를 사용할 때마다 나는 문자를 받는다.





블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,