336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 065. 세금(Tax)

 

- Brainstorming

tax / taxation,

file one's taxes,

tax attorney / accountant,

dodge one's taxes / tax evasion,

income tax / deductions,

value-added tax,

tax rate / tax refund,


- Key Pattern 1 : file one's taxes

1. People file their taxes at the end of the year.

   사람들은 연말에 연말정산을 한다.

2. I need some help filing my taxes.

   나는 연말정산하는데 도움이 필요하다.


- Key Pattern 2 : pay one's taxes

1. You have to pay taxes if you make money. 돈을 벌면 세금을 내야한다.

2. How much tax did you pay last year? 작년에 세금 얼마 냈나요?


- Key Pattern 3 : get deductions

1. I can get deductions for supporting my family.

   나는 가족 부양하는 것으로 공제 받을 수 있다.

2. You can get deductions for donations. 기부를 하면 공제를 받을 수 있다.


- Key Pattern 4 : get a tax refund

1. I got a tax refund last year. 나는 작년에 세금 환급을 받았다.

2. You can get a tax refund after you file your taxes.

   당신은 소득 신고를 하면 환급 받을 수 있다.


- Free Speech

1. I file my taxes at the end of the year. 

   I document my expenses to get tax deductions.

   I sometimes get a tax refund. At other times, I have to pay extra.

   나는 그해 말에 세금 정산을 한다.

   나는 세금 공제를 받기 위해 지출 내역을 정리한다.

   나는 가끔 세금 환금을 받는다. 다른 때에는 나는 추가로 세금을 내야만 한다.

2. If I make more money, I have to pay more tax.

   My tax rate goes up. I also pay taxes whenever I buy something.

   It's called value-added tax.

   내가 돈을 더 벌면 나는 세금을 더 내야 한다.

   나의 세율이 증가한다. 나는 또한 물건을 살 때 세금을 낸다.

   그것이 부가가치세이다.

3. One of my friends gets help from a tax attorney.

   He is a freelancer. I do my own taxes.

   I get angry at people who don't pay their taxes.

   내 친구 중에 한명을 세무사의 도움을 받는다.

   그는 자영업자이다. 나는 내가 직접 세금을 낸다.

   나는 세금 안 내는 사람들에게 화가 난다.




블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,