336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 060. 멀미(Motion Sickness)

 

- Brainstorming

motion sickness,

get car sick,

get airsick,

get sea sick,

feel like throwing up,

fell nauseated,

put on a motion sickness patch

 

- Key Pattern 1 : get car sick / get sea sick

1. I got car sick and had to stop at a rest area.

   나는 차 멀미가 나서 휴게소에 멈춰야만 했다.

2. Do you get sea sick? 배 멀미 하시나요?

 

- Key Pattern 2 : get / feel nauseated

1. I feel nauseated when I am on a boad. 나는 배를 타면 구역질을 느낀다.

2. I get nauseated if I read on the bus.

   버스에서 읽는다면 나는 구역질이 날 것이다.

 

- Key Pattern 3 : feel like throwing up

1. I hate it when I feel like throwing up. 나는 토할 거 같을 때를 싫어한다.

2. I felt like throwing up because of my upset stomach.

   위가 탈이 나서 토할 것 같았다.

 

- Key Pattern 4 : motion sickness patches

1. We put on motion sickness patches before we left.

   우리는 떠나기 전에 멀미 패치를 붙혔다.

2. I always put on motion sickness patches as a kid.

   나는 어렸을 때 항상 멀미 패치를 붙혔었다.

 

- Free Speech

1. I used to get car sick very often when I was a kid.

   It was really bad. I would throw up most of the time.

   나는 어렸을 때 정말 자주 차 멀미를 했었다.

   정말 안 좋았다. 나는 대부분 토했었다.

2. I always put on behind-the-ear patches for my motion sickness.

   It got better as I grew older.

   나는 항상 귀 뒤에 붙히는 멀미약을 붙혔다.

   나이가 들수록 나아졌다.

3. I still get a bit nauseated if I read something in a moving vehicle.

   I also get sea sick when I'm on a boat or a ship.

   나는 여전히 움직이는 자동차에서 뭔가 읽을면 약간 구역질을 느낀다.

   나는 또 보트나 큰 배를 탈 때면 배멀미도 한다.

4.  I don't have any trouble on planes though.

   I've never been airsick.

   나는 비행기를 타는 동안 문제는 전혀 없다.

   나는 항번도 비행기 멀미를 해본 적이 없다.

 

 

 

블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,