336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 043. 알레르기(Allergies)

 

- Brainstorming

have allergies,

be allergic to,

pollen,

seafood,

peaches / cucumbers,

peanut / peanut butter,

stuffy nose / teary eyes / sneeze,


- Key Pattern 1 : be allergic to

1. I am allergic to furry animals. 나는 동물 털에 대해서 알레르기가 있다.

2. My brother is allergic to cucumbers. 나의 형은 오이에 알레르기가 있다.


- Key Pattern 2 : stuffy nose / teary eyes

1. I have a stuffy nose due to pollen. 나는 꽃가루에 대해 코막힘을 가지고 있다.

2. My eyes get teary when I cut onions. 나는 양파를 자를 때 눈물이 흐른다.


- Key Pattern 3 : get rashes

1. I get a rash if I eat peaches. 나는 복숭아를 먹으면 두드러기가 난다.

2. I got rashes all over my body. 나는 온몸에 두드러기가 났었다.


- Key Pattern 4 : go unconscious

1. He went unconscious because of the medicine. 

   그는 그 약 때문에 의식을 잃었었다.

2. The driver went unconscious in the crash. 

   운전자는 그 사고로 의식을 잃었었다.


- Free Speech

1. I have a couple of allergies. I am allergic to pollen.

   During the spring season, I sneeze all day and have a stuffy nose.

   My eyes get teary as well.

   나는 약간의 알레르기가 있다. 나는 꽃가루 알레르기가 있다.

   봄 동안에는 하루 종일 기침을 하고 코가 막힌다.

   눈물 또한 흐른다.

2. I am also allergic to peaches. 

   I get a rash on my skin if I eat or even touch peaches.

   나는 복숭아 알레르기 또한 있다.

   내가 복숭아를 먹거나 만지기만 해도 피부에 두드러기가 난다.

3. One of my friends is allergic to furry animals.

   He loves animals but he can't go near them. 

   친구 중에 한명은 털있는 동물에 대해 알레르기가 있다.

   그는 동물을 좋아하지만 가까이 갈 수가 없다.

4. Another friend is allergic to peanuts.

   He says he can go unconscious if he eats peanuts.

   He has to be careful.

   다른 친구는 땅콩 알레르기가 있다.

   그는 만약 탕콩을 먹는다면 의식을 잃는다고 말했다.

   그는 조심을 해야한다.


 


블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,