336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 045. 허리 통증(Back Pain)

 

- Brainstorming

have back pain,

bad posture,

slouch / hunch over,

excessive exercise,

pull a muscle in one's back,

scoliosis,

herniated / ruptured disc,

 

- Key Pattern 1 : have back pain / problems

1. I have had back pain for many years. 나는 여럿해 동안 허리 통증이 있다.

2. How do you get treated for your back problems? 허리 아픈 걸 어떻게 치료하시나요?

 

- Key Pattern 2 : good / bad posture

1. It's important to have good posture. 바른 자세로 있는 것은 중요하다

2. I was always told to sit up straight because of my bad posture.

   나는 자세가 나쁘기 때문에 바로 앉으라는 말을 항상 들었었다.

 

- Key Pattern 3 : physical therapy / acupuncture

1. I received some physical therapy. 나는 물리 치료를 약간 받았다.

2. I got acupuncture on my shoulders. 나는 어깨에 침을 맞았다.

 

- Key Pattern 4 : get / undergo surgery

1. I had to get surgery on my back. 나는 허리 수술을 받아야만 했다.

2. My dad underwent surgery last year.  나의 아버지는 작년에 수술을 받으셨다.

 

- Free Speech

1.  I have chronic back pain. That's because I used to have bad posture.

   I slouched a lot at my desk. I can't even sit up properly when the pain is severe.

   나는 만성적인 허리 통증이 있다. 나쁜 자세를 가지고 있기 때문이다.

   책상에서 구부정하게 오래 있다. 통증이 심할 때에는 제대로 앉을 수 조차 없다.

2.  To get treatment, I go to an orthopedist. I get massages and physical therapy there.

   I also get acupuncture off and on.

   치료를 받으려고 정형외과에 간다. 나는 마사지를 받고 물리 치료를 받는다.

   나는 또한 가끔씩 침도 맞는다.

3. My mom has back pain as well. She had a herniated disc and had to get surgery.

   It took her a while to recover.

   나의 엄마도 허리 통증이 있다. 엄마는 허리 디스크가 있고 수술을 받았었다.

   회복하는데 오랜 시간이 걸렸었다.

4. I think good posture and exercise are very important to prevent back problems.

  내 생각에는 허리 통증을 예방하기 위해서 좋은 자세와 운동이 매우 중요한 것 같다.

 

 

블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,