336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 039. 놀이공원(Amusement Park)

 

- Brainstorming

amusement park / theme park,

go on rides / scary rides,

merry-go-round / rollercoaster,

buy a pass,

watch performances,

eat fast food,

take pictures / buy souvenirs

 

- Key Pattern 1 : amusement [theme] park

1. Do you want to go to an amusement park? 놀이 공원에 갈래?

2. I haven't been to a theme park. 나는 테마공원에 한번도 가본 적이 없다.

 

- Key Pattern 2 : go on rides

1. Do you like to go on rides? 놀이기구 타는거 좋아하세요?

2. Some people are scared to go on rides 어떤 사람들은 놀이기구 타는 것을 무서워한다.

 

- Key Pattern 3 : go on a date / go on dates

1. Many couples go on dates to theme parks. 많은 커플들이 데이트하러 테마공원으로 간다.

2. I would like to go on a date with you. 당신과 데이트 하고 싶습니다.

 

- Key Pattern 4 : cotton candy

1. I used to love cotton candy when I was young. 나는 어릴 때 솜사탕을 좋아했었다.

2. My hands got sticky after I ate cotton candy. 솜사탕을 먹고 나면 내 손은 끈적해졌다.

 

- Free Speech

1. I used to go to amusement parks quite often when I was young.

   I went to theme parks on Children's Day or field trips.

   나는 어릴 때 상당히 자주 놀이공원을 갔었다.

   나는 어린이 날이나 소풍 때 테마 공원을 갔었다.

2. I liked to go on rides. I especially liked the scary rides.

   When I was in college, I used to go on dates to amusement parks.

   나는 놀이기구 타는 것을 좋아했었다. 나는 특히 무서운 놀이기구를 좋아했었다.

   내가 대학생 때에는 데이트 하려고 놀이공원을 갔었다.

3. Now that I have kids of my own, I take them to theme parks from time to time.

   They get very excited when they go to those parks.

   이제는 나의 애들이 있기에 나는 시간 날 때마다 테마 공원으로 애들을 데리고 간다.

   애들은 놀이공원에 갈 때에 정말 신나한다.

4. Their favorite rides are the rollercoaster and bumper cars.

   One thing my kids always eat at theme parks is cotton candy.

   애들이 가장 좋아하는 놀이기구는 롤러코스터와 범퍼카이다.

   나의 애중에 하나는 테마공원에 갈 때마다 항상 솜사탕을 먹는다.

 

 

블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,