336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 035. 학교 여행(School Trips)

 

- Brainstorming

go go school trips,

take field trips,

have a lot of fun,

engage in group activities,

take many pictures,

talent shows / campfire,

bus rides back and forth

 

- Key Pattern 1 : go on[take] field trips / take group trips

1. How often did you go on field trips? 얼마나 자주 소풍[현장학습]을 갔었니?

2. We used to take group trips once a year. 우리는 일년에 한번 현장 학습을 갔었다.

 

- Key Pattern 2 : spend two nights

1. We spent two nights in Busan. 우리는 이틀 밤을 부산에서 보냈다.

2. How many nights did you spend there? 거기서 며칠을 보냈니?

 

- Key Pattern 3 : talent contest [show]

1. We had talent contest on school trips. 우리는 수학여행을 가면 장기자랑을 했었다.

2. Have you ever participated in a talent contest? 장기 자랑에 참여 해 본적이 있나요?

 

- Key Pattern 4 : memorable

1. School trips were vey momorable. 수학 여행은 매우 기억에 남는다.

2. I went on a very memorable vacation. 나는 매우 기억에 남는 휴가를 갔다 왔다.

 

- Free Speech

1. I have been on many school trips.

   In elementary school, we went on field trips to various locations.

   나는 학교 여행을 많이 갔었다.

   초등학교 때에는 우리는 다양한 곳으로 소풍을 갔었다.

2. In middle and high school, the entire school would go on group trips every year.

   We spent two to three nights on those trips.

   중학교와 고등학교 때에는 모든 학생이 매년 현장학습을 갔었습니다.

   우리는 이틀에서 삼일 정도 보냈었다.

3. There were many group activities, talent contests, and a campfire at the end.

   The bus rides back and forth were fun as well.

   많은 현장 활동과 장기 자랑 그리고 마지막에는 캠프 파이어를 했었다.

   버스를 타고 갔다 왔다하는 것도 재미있었다.

4. These school trips were very memorable. 이런 학교 여행은 매우 기억에 남는다.

 

 

블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,