336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 032. 문자 메세지(Text Messages)

 

- Brainstorming

text message / text,

send a text / text someone

SMS Short Message Service,

MMS Multimedia Messging Service

spam text,

block someone's number,

Kakao Talk mobile chatting,

for free

 

- Key Pattern 1 : send text messages / receive text messages / get text messages

1. He sends me text messages all the time. 그는 나에게 항상 문자를 보낸다.

2. I received your text messages in the morning. 나는 아침에 네 문자를 받았다.

 

- Key Pattern 2 : send texts for free

1. I can send up to 200 texts for free. 나는 문자 200개까지 공짜로 보낼 수 있어.

2. It's nice to be able to send texts for free. 공짜로 문자 보낼 수 있는 것은 좋다.

 

- Key Pattern 3 : text someone / message someone

1. I can text you the number. 내가 그 번호를 문자로 보낼 수 있다.

2. Can you text me your account info? 너의 은행 계좌 정보를 문자로 보내줄 수 있니?

 

- Key Pattern 4 : annoying thing

1. Getting junk texts is an annoying thing. 스팸 문자 받는 것은 짜증이 난다.

2. Talking too loudly on the phone is an annoying thing.

   폰으로 너무 크게 대화하는 것은 짜증이 난다.

 

- Free Speech

1. I send and receive many text messages every day.

   It's convenient when I can't talk on the phone.

   나는 매일 수많은 문자를 보내고 받는다.

   내가 폰으로 대화를 못 할 때 편리하다.

2. I get text messages from my bank when money goes in and out.

   I get texts when I use my credit card as well.

   나는 돈이 입금 되고 출금 될 때 문자 메세지를 은행으로 부터 받는다.

   나는 카드를 사용할 때도 역시 문자를 받는다.

3. I can text pretty fast in Korean but not in English.

   There's a mobile chatting service called Kaka Talk.

   나는 한글로는 엄청 빠르게 문자 보낼 수 있지만 영어로는 아니다.

   카카오 톡이라는 휴대전화 채팅 서비스가 있다.

4. It allows people to send text for free.

   I use it more often to text people these days.

   카카오 톡은 사람들과 공짜로 문자를 보내게 해준다.

   나는 요즘 꽤 자주 카카오톡으로 사람들에게 문자 보낸다.

5. One annoying thing about text messages is spam.

   I get spam texts quite often.

   문자 메세지에서 한가지 짜증나는 것은 스팸이다.

   나는 꽤 자주 스팸 문자를 받는다.

 

 

블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,