336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 031. 휴대전화(Cell Phones)

 

- Brainstorming

cell phone / mobile phone,

ring tone,

answer tone / ring back tone,

payment plan,

cell phone bill,

mobile carrier,

charge one's phone / charger,

 

- Key Pattern 1 : get a new phone

1. I'm planing on getting a new phone. 나는 새 폰을 살 계획이야.

2. It's expensive to get a new phone. 새 폰을 사는 것은 비싸다.

 

- Key Pattern 2 : ring tone / answer tone

1. How much is it to download a ring tone? 벨소리 받는데 얼마인가요?

2. I change my answer tone once a month. 나는 한달에 한번 통화 연결음을 바꾼다.

 

- Key Pattern 3 : charge one's phone / charger

1. I need to charge my phone. 나는 폰 충전해야 해.

2. Do you have a charger I can borrow? 내가 빌릴 수 있는 충전기 가지고 있나요?

 

- Key Pattern 4 : have bad reception

1. I have bad reception because I'm in the elevator.

   엘리베이터를 타기 때문에 신호가 안 좋다.

2. I can't hear you because I have bad reception.

   수신 신호가 안 좋아서 뭐라고 하는지 잘 안 들린다. 

 

- Free Speech

1. Most people in Korea have cell phones. I've had a cell phone for many years.

   I get a new phone every two years on average.

   한국에서는 대부분의 사람들이 휴대전화를 가지고 있다.

   나는 오랫동안 휴대전화를 가지고 있다.

   나는 평균 2년 정도에 새 폰을 구입한다.

2. I download various ring tones. I also set different answer tones with songs I like.

   When my battery is low, I charge my phone with a charger.

   나는 다양한 벨소리를 받는다.

   나는 또한 내가 좋아하는 노래로 통화 연결음을 다르게 설정한다.

   배터리가 적을 때 나는 충전기로 내 휴대전화를 충전한다.

3. I also have a charege in my car. I use my mobile phone to make calls and send texts.

   I also use it to take pictures.

   나는 차에도 충전기를 가지고 있다. 나는 통화를 하고 문자 보내기로 휴대전화를 사용한다.

   나는 또한 사진 찍는 용도로도 사용한다.

4. I sometimes have bad reception on my phone. But it works okay most of the time.

   나는 가끔 휴대전화 수신이 좋지 않을 때가 있다. 하지만 대부분은 잘 동작한다.

 

 

블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,