336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 011. 운동(Exercise)

 

- Brainstorming

exercise / work out,

go for a run / jog,

get lazy,

gain weight,

go to the gym,

do some cardio,

be good for one's health

 

- Key Pattern 1 : work out / workout

1. I try to work out as often as I can. 나는 기회가 될 때마다 운동을 하려고 합니다.

2. How was your workout? 운동은 어땠니?

 

- Key Pattern 2 : do some cardio / lift weights

1. I did some cardio for an hour. 나는 한시간 정도 유산소 운동을 했습니다.

2. Do you lift weights as well? 근력 운동도 하시나요?

 

- Key Pattern 3 : feel refreshing

1. It feels refreshing after I work out. 나는 운동 후에 기분이 상쾌 해집니다.

2. It feels refreshing after a shower. 샤워 후에 기분이 상쾌해진다.

 

- Key Pattern 4 : take one's bike out / take one's dog out

1. I took my bike out to the riverside. 나는 강가로 자전거를 가지고 나갔었다.

2. We take our dog out once a day. 우리는 개를 하루에 한번 산책 시킵니다.

 

- Free Speech

1. I try to work out at least three times a week.

   I go to the gym near my house.

   나는 최소 일주일에 세번 정도 운동 하려고 노력한다.

   나는 집 근처 체육관에 간다.

2. I do some cardio and also lift some weights.

   There is a trainer who helps me work out.

   나는 유산소 운동을 조금 하고 근력 운동 역시 조금 한다.

   체육관에는 내 운동을 도와주는 트레이너가 있다.

3. I go swimming from time to time as well.

   There's a swimming pool at the sports center I go to.

   나는 때때로 수영 하러 갑니다.

   내가 가는 스포츠 센터에 수영장이 있다.

4. It feels refreshing atfer a good swim.

   On the weekends, I sometimes take my bike out to the park.

   수영 후에는 기분이 상쾌해진다.

   주말에는 가끔 공원으로 자전거 타러 간다.

5. It's good exercise.

   I also take my dog out for a walk quite often.

   그것은 좋은 운동이 된다.

  나는 또한 산책 시키러 꽤 자주 개를 데리고 나간다.

 

 

 

블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,