336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 009. 패션(Fashion)

 

- Brainstorming

sense of fashon,

dress up,

dress casually,

wear skirts / wear pants,

put on makeup,

have no makeup on,

taste in fashion

 

- Key Pattern 1 : dress up / dress down

1. I dressed up nicely for the party. 나는 파티를 위해서 이쁘게 차려 입었었다.

2. I used to dress down when I was a student. 내가 학생일 때는 옷을 편하게 입었었다.

 

- Key Pattern 2 :  wear a suit

1. Do you wear a suit to work? 출근할 때 정장 입으시나요?

2. I wear a suit when I go to a wedding. 결혼식을 갈 때는 정장을 입는다.

 

- Key Pattern 3 : put on makeup

1. Do you put on makeup every day? 매일 화장을 하시나요?

2. I didn't have time to put on makeup. 화장할 시간이 없었다.

 

- Key Pattern 4 : be into fashion

1. He is really into fashion. 그는 정말 패션에 관심이 많다.

2. I'm not that into fashion. 나는 패션에 그렇게 관심이 있는 것은 아니다.

 

- Free Speech

1. I always wear a suit to work. I have many dress shirts and ties that I mix and match.

   나는 출근 할 때 항상 정장을 입는다.

   나는 섞어서 할 수 있는 셔츠와 넥타이를 많이 가지고 있다.

2. On weekends, I like to dress casually.

   I normally wear jeans or khakis and perhaps a sweater.

   주말에는 캐주얼하게 즐겨 입는다.

   나는 보통 청바지나 면바지와 스웨터 같은 것을 입는다.

3. I dress up for special occasions such as wedding.

   My wife likes to dress up all the time.

   나는 결혼식과 같은 특별한 행사가 있을 때는 차려 입는다.

   나의 아내는 항상 차려 입는 것을 좋아한다.

4. She always likes to look her best.

   She does her hair and puts on makeup when she goes out.

   그녀는 항상 최고의 모습으로 보이길 좋아한다.

   그녀는 밖에 나갈 때에는 머리를 하고 화장을 한다.

5. She also has all sorts of accessories, shoes and purses.

   I think my wife is more into fashion than I am.

   그녀는 또한 액세사리, 신발 그리고 지갑을 여러가지 가지고 있다.

   내 생각에는 내 아내가 나보다는 더 패션에 관심이 있는 것 같다.

 

 

블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,