336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

Lesson 001. 집안일(Housework)

 

- Brainstorming

housework / household chores

* chores : 허드랫일

get lazy

get messy

clean the house

do the laundry

mop the floor

* mop (긴 자루가 있는) 걸레, 걸레질을 하다

take out the garbages

 

- Key Pattern 1 : do the dishes

1. I always do the dishes right after meal. 나는 항상 식사를 하자마자 바로 설거지를 한다.

2. I never do the dishes at home. 나는 절대 집에서 설거지를 하지 않습니다.

 

 

- Key Pattern 2 : mop the floors

1. I sweep first and then mop the floors. 나는 먼저 쓸고 그 다음에 바닥을 닦는다.

2. Make sure to mop the floors thoroughly. 꼼꼼하게 걸레질을 확실하게 해라.

 

 

- Key Pattern 3 : take out the garbage

1. I take out the garbage to the dumpster. 나는 수거통에 쓰레기를 가져다 버린다.

2. How often do you take out the garbage? 얼마나 자주 쓰레기를 버리시나요?

 

 

- Key Pattern 4 : help around the house

1. My husband doesn't help around the house. 나의 남편은 집안일을 도와주지 않아요.

2. I want to a guy that will help around the house. 나는 집안일을 도와줄 남자를 원한다.

 

 

- Free Speech

1. I do most of the housework at home. 나는 집에서 집안일을 대부분 다 한다.

2. I do the cooking and the dishes most of the time. 나는 대부분의 경우 요리를 하고 설거지를 한다.

3. I do the laundry every other day. I like to keep my house nice and tidy.

    So, I mop the floors almost every day.

    나는 이틀에 한번 빨래를 합니다.

    나는 집이 깔끔하고 정리가 잘 된 상태로 유지하는 것을 좋아합니다.

    그래서, 나는 거의 매일 걸레질을 합니다.

4. Also, I dust the furniture in the house quite often. I clean the bathroom once a week.

   그래서 나는 자주 집안의 가구의 먼지를 텁니다. 나는 일주일에 한번 화장실 청소를 합니다.

* furniture : 무조건 단수로 사용

5. My children help me with the housework. They take out the garbage and food waste for me. 내 아이들은 집안일을 도와준다. 그들은 나 대신에 쓰레기와 음식물 쓰레기를 갖다 버린다.

6. They also give the dog a bath every two weeks. 그들은 또한 2주에 한번 개를 목욕 시킨다.

 

 

블로그 이미지

H. Jay Kim

정품 남편, 정품 아빠, 정품 노예(응? ㅠㅠ)

,